fbpx
COVID maakt de wereld gezond!

COVID maakt de wereld gezond!

De meeste experts met kennis van de gezondheid van de aarde zijn het met elkaar eens. Het gaat niet zo goed met de aarde. Als iedereen op de aarde zou blijven leven zoals we dat nu doen dan hebben we op den duur 2 a 3 extra ‘aarden’ nodig om dit vol te kunnen houden. Het is niet voor de eerste keer dat de gezondheid van de aarde besproken wordt. Al jaren spreken we erover en eigenlijk verandert er maar mondjesmaat wat. Blijkbaar is dat heel moeilijk.

Wat weerhoudt ons? Is het niet duidelijk wat er speelt? Of is het niet in ons belang om er wat aan te doen? Eigenlijk is de wereld behoorlijk verdeeld over dergelijke vragen. Natuurlijk voelt iedereen wel het belang, want niemand wil dat het helemaal fout afloopt. Toch er zijn vele lezingen over wat wel en niet haalbaar is om verdere teloorgang van de aarde te voorkomen. (meer…)

Nederland scoort een vijfde plaats op de Sustainable Development Goals!

Nederland scoort een vijfde plaats op de Sustainable Development Goals!

De ranglijst is gebaseerd op een analyse van Refinitiv. Het idee achter de ranglijst is om op transparante en objectieve wijze de prestaties van een land te meten voor elk van de SDGs. Refinitiv wil de wereldwijde financiële gemeenschap vooruit helpen door middel van gegevens en analyses. Daarom hebben zij de Country Sustainable Development Goals (SDGs) Scores aangekondigd als een cruciale gegevensmaatstaf in de overgang naar duurzaam beleggen . De Top 10 landen met de hoogste SDG-scores zijn; Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Zweden, Nederland, IJsland, Duitsland, Denemarken, Finland, Frankrijk.

(meer…)

Communiceren over je duurzame ambitie en activiteiten deel 2 van 2

Communiceren over je duurzame ambitie en activiteiten deel 2 van 2

Communiceren over duurzame ambities en activiteiten wordt als lastig ervaren. Waarom je dit toch moet doen heb ik in mijn vorig artikel toegelicht. In dit artikel ga ik in op hoe je dan zou kunnen communiceren. Waar moet je op letten, hoe frame je de boodschap en welke trends spelen er rondom duurzame communicatie? (meer…)

Een korte samenvatting van de SDG Rapportage 2020 voor het bedrijfsleven

Een korte samenvatting van de SDG Rapportage 2020 voor het bedrijfsleven

De Rijksoverheid en verschillende maatschappelijke sectoren hebben de vierde SDG-voortgangsrapportage ‘Nederland Ontwikkelt Duurzaam’ samengesteld die op Verantwoordingsdag naar de Tweede Kamer is gestuurd. Steeds meer bedrijven gaan bewust met de Sustainable Development Goals (SDGs) aan de slag, intensiveerden bestaande inzet of ontdekten de SDG agenda voor het eerst. Deze inzet sluit aan bij de grote transities waar wij als Nederland én de wereld voor staan. Het roer moet om willen we over 10 jaar de doelen halen. Vooral op de terreinen van milieu en ongelijkheid, o.a. voor vrouwen, jongeren en werknemers is er nog voldoende te doen. (meer…)

AlterContacts Lockdown Economy nterview Pascal Bouwman SDG ThinkTank I

AlterContacts Lockdown Economy nterview Pascal Bouwman SDG ThinkTank I

n this interview, Pascal Bouwman, the co-owner of Zinnige Zaken, a Dutch-based sustainability consulting company with twenty years on the market, shares how the lockdown has strengthened the relationships with the customers. Despite the fact that the clients are holding back on starting new projects, the lockdown has become a great opportunity to involve them in creating new ideas and getting an early reality-check. Besides, Zinnige Zaken continues to move ahead and has used this time to digitalize of a lot of its products on sustainability. Watch the video to find out more.

https://www.youtube.com/watch?v=Ux5r-LxcxHA&feature=emb_logo

De Global Goals nader toegelicht

De Global Goals nader toegelicht

Alle informatie over de Global Goals, de SDGs, de Sustainable Development Goals en de Werelddoelen

Momenteel wordt er veel gesproken over thema’s als maatschappelijke verantwoordelijkheid, duurzaamheid en sociaal ondernemerschap. Kranten en nieuwsbulletins staan vol met rapportages en onderzoeken die de noodzaak hiertoe aan de orde stellen. Mede aangezwengeld door een steeds bewuster wordende en acterende consument en werknemer.

(meer…)